Tannlegevakt Oslo

Vi setter av god tid til pasientene våre og gir deg den servicen du behøver når du er i nød

Tannlegevakt Oslo Majorstua

Tannlegevakt Oslo tilbyr deg time samme dag, selv på ubekvemme tidspunkt.Vi hjelper deg med dine akutte tannproblemerVi setter av god tid til pasientene våre og gir deg den servicen du behøver når du er i nød. Under det første besøket legger vi vekt på ditt akutte problem. Målet vårt er en smertefri og behagelig behandling.

Du som har tannverk, mistet en fylling, har en løs tann, hevelse, tannskade eller smerter i kjeven, vanskeligheter med å gape får hjelp av oss på kort varsel. Det er viktig at du søker hjelp så fort som mulig og får foretatt en undersøkelse og tatt røntgenbilder. Mange pasienter har kunnet beholde tennene sine eller har sluppet rotfylling fordi de kom til tannlegevakten i tide.

Tannlegevakt Oslo hjelper deg som har tannverk samme dag.
Vi tilbyr tannlegevakt på Majorstua i Oslo med utvidede åpningstider.

Ved ekstrem tannverk klarer pasienten ofte ikke å tenke klart og vil bare bli kvitt smerten. Derfor mener vi det er viktig å få deg smertefri først og så diskutere behandlingsterapi med deg etterpå. Dersom den siste undersøkelsen var for over ett år siden vil man noen ganger ha behov for videre behandling, deriblant en komplett undersøkelse. Tannlegevakt Oslo ligger sentralt til ved Majorstuakrysset.

Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre.

Tips og råd ved akutt tannproblem

Ved hevelser i munnen behøver du antibiotika, som er reseptbelagt, og til og med drenasje av betennelsesvæsken. Kom direkte til tannlegevakten.

Ved tannverk skal du oppsøke tannlegevakten. For å lindre smerten kan du både ta paracet (paracetamol) og ibux (ibuprofen) samtidig, da dette gir en større smertedempende effekt. Dette er under den forutsetning at du tidligere har fått disse legemidlene godkjent av din lege eller tannlege.  Kontakt oss dersom du er usikker.

Ømhet og ising i tennene behøver ikke nødvendigvis å være veldig akutt, men kan signalisere en tidlig fase av betennelse i en tann. Derfor er det fordelaktig å få dette undersøkt så tidlig som mulig. Ømhet kan, for eksempel, forårsakes av tilfeldig sammenbiting av tennene på grunn av stress. Ising i tennene kan komme av en blottlagt tannhals. Dette kan gå over ved hjelp av fluorskylling eller ved å bytte til en tannkrem som gir ekstra beskyttelse av emaljen. Dersom symptomene fortsetter bør du oppsøke tannlege.

Tap av tannfylling. Ved større frakturer i tennene er det best å få hjelp tidlig slik at man unngår rotfylling.

Ved smerter i kjeven (smerte ved øret), spesielt når du gaper, kan du hvile kjeven samt ta Voltaren hver 6. time. Informer oss om dette, så foretar vi en grundig undersøkelse og gir deg råd om hva som er best for deg. Dette er under den forutsetning at du tidligere har fått disse legemidlene godkjent av din lege eller tannlege. Kontakt oss dersom du er usikker.

Sist endret: tirsdag 30 august, 2022